De vorbă cu un ghiocel !

Scrie si tu compunerea ta  ! Iata si cateva exemple de compuneri scrise de copii din Romania !
                                                     De vorbă cu un ghiocel
Era la  început de primăvară. Un ghiocel cu petalele gingaşe şi frumoase
şi-a scos capul de sub zăpada îngheţată. Pe lângă el a trecut un băieţel şi a vrut
să-l rupă pentru a-l duce acasă. Deodată a auzit un glas:
-         Ce vrei să faci cu mine, băieţelule?
-         Ce, cine e acolo?
-         Sunt eu, ghiocelul pe care îl priveşti! De ce vrei să mă rupi?
-         Aş vrea să te ofer mamei mele!
-         N-ar fi mai bine dacă m-ai lua cu rădăcină? Aşa aş putea să fiu alături de tine până la
sfârşitul primăverii şi-ţi voi povesti lucruri interesante despre viaţa noastră, a plantelor.
-         Sunt de acord cu tine! a spus băiatul.
Cei doi au fost cei mai buni prieteni până la sfârşitul primăverii.  
                                                                          De vorbă cu un ghiocel
A sosit primăvara. Zăpada s-a topit. Au răsărit ghiocei cu petale gingaşe. Păsările călătoare au sosit din depărtările cu lumină.
         O fetiţă jucăuşă mergea pe o poieniţă. A întâlnit un ghiocel, pe care a vrut să-l rupă pentru ca să-l ducă în dar mamei, însă ghiocelul i-a spus:
-         Nu mă rupe, fetiţă gingaşă!
-          Cine a vorbit?
-          Eu, solul primăverii!
-          Dar cum poţi să vorbeşti?
-          Eu sunt primul ghiocel ivit de sub zăpadă şi, pentru că am fost văzut
pentru prima dată de un copil, am putut să vorbesc cu tine.
         Fetiţa a fost fericită că i-a vorbit un ghiocel.